Chcete se zeptat?

Dotazy k autům

Dotazy k pojištění

Dotazy k vratné kauci

Dotazy k daním

Dotazy ke CarSimply s.r.o.

Nenašli jste odpověď?

Sekci FAQ neustále rozšiřujeme, přesto se může stát, že tu odpověď na Vaši otázku nenajdete – nevadí, napište nám, rádi Vám odpovíme.

Dotazy k autům

Jaké auto si mohu půjčit?

Téměř jakékoliv nové osobní nebo užitkové a dodávkové auto (do 3,5 tuny), které je oficiálně dováženo do České republiky.

V případě speciálních vozů (např. obytné automobily) je možné se dohodnout individuálně. Lze takto řešit i elektromobily nebo hybridní vozy.

Pošlete nám přesnou specifikaci vozu (ideálně použijte oficiální konfigurátor výrobce vozidla) nebo si vyberte auto u svého dealera a pošlete nám obchodní nabídku. My Vám potom auto za jasných smluvních podmínek zajistíme.

Výběr dodavatele je primárně na leasingové společnosti, která spolupracuje se všemi velkými dealery.

Do budoucna připravujeme i další segmenty jako nákladní vozidla, motocykly a další.

Proč si mám auto půjčit, a ne koupit nebo vzít na splátky?

Odpovědí je vysoká úspora peněz, což lze jasně vidět na cenovém srovnání na této stránce.

Co když potřebuji ročně najet více než 30.000 km?

I na to jsme samozřejmě pamatovali, jen je potřeba vědět, kolik km najedete a my upravíme výši kauce, popřípadě délku pronájmu tak, aby to bylo akceptovatelné leasingovou společností. Konkrétní nabídku můžeme vypracovat až po specifikaci Vašeho auta, protože se to u každé značky a typu liší.

Kdo může s autem jezdit?

Všichni rodinní příslušníci. Pokud potřebujete, aby vůz mohl řídit někdo mimo tento okruh, jednoduše jej na začátku nebo kdykoliv poté uvedete do seznamu řidičů. Ale je třeba, abychom to věděli opravdu předem. U firemních aut smí vůz řídit zaměstnanec a spolupracovník firmy. Samozřejmě i její vlastníci.

Je možné auto podnajmout do vlastní firmy?

Pokud jste OSVČ, tak ano. Pokud jste právnická osoba, můžete jen účtovat náklady na amortizaci a spotřebu paliva podle vyhlášky o cestovních náhradách.

Co když pojedu do zahraničí?

Budete vybaveni všemi potřebnými doklady včetně mezinárodní pojišťovací karty. Pro řidiče uvedeného v objednávce bude vystavena příslušná plná moc vlastníka vozidla pro Evropu. V případě požadavku na jiného řidiče nebo území mimo Evropu jednoduše zavolejte a my Vám po dohodě zajistíme potřebné dokumenty.

Kdo je zapsaný v technickém průkazu?

Auto máte vypůjčené a ve velkém technickém průkazu je zapsán poskytovatel vozu.

Jak je to s pokutami, kdo je platí?

Pokuty za Vás platit neumíme a ani nechceme. Blokovou pokutu a body na místě vyřešíte s policií sami. My o tom ani nebudeme vědět. Pokud však dostaneme prostřednictvím leasingové společnosti informaci o Vašem dopravním přestupku, pokuta je uhrazena a my Vám ji přeúčtujeme. Bodově se Vás takový přestupek netýká.

Mohu si auto po 3 letech odkoupit?

Ano, můžete, ačkoliv budete opět utrácet peníze zbytečně. Máte přednostní právo na odkup, a to za zůstatkovou cenu – tzv. „velkoobchodní“, tedy bez jakékoliv přirážky, kterou by Vám naúčtoval autobazar nebo prodejce.

Co když budu chtít skončit dříve než za 3 roky?

V tom případě vzneseme tento požadavek leasingové společnosti, která nám vyčíslí případnou smluvní pokutu/penále za nedodržení doby nájmu. O výši této částky Vás budeme předem informovat a chtít opětovné potvrzení Vašeho záměru předčasně vrátit vozidlo. Pokud se rozhodnete pro navrácení, uhradíte nám kompenzační poplatek 15.000 Kč a leasingovou společností vyměřené penále, vrátíte vozidlo a my Vám vrátíme kauci.

Jak to bude při vrácení auta a jeho opotřebení, budu něco doplácet?

Pokud jde o běžné opotřebení, je všechno v pořádku. Minimálně jeden měsíc před uplynutím doby výpůjčky Vás upozorníme, abyste si nechali vozidlo předběžně prohlédnout v servisu (na vlastní náklady). Tam Vám posoudí běžné opotřebení a případně doporučí řešení.

Co se stane, když překročím povolený nájezd kilometrů?

Pokud víte již nyní, že najedete více než 30.000 kilometrů ročně, sdělte nám to a podle konkrétní značky a typu auta se dohodneme na výši kauce individuálně. Nájezd se počítá celkově za tříleté období. Navíc máte povolenou toleranci 1 % z celkového nájezdu km. Pokud ji překročíte, zaplatíte částku za každý km ujetý navíc. Toto ujednání bude uvedeno ve smlouvě s námi. Sazba za nadlimitní km se liší podle typu vozu.

Dotazy k pojištění

Co v případě poškození auta, nehody, nepojízdnosti?

Ve Smlouvě o výpůjčce movité věci a palubní literatuře od nás máte podrobný́ návod komu volat a co dělat. Nebojte se, máte špičkovou asistenční službu v ceně a postaráme se o Vás. K dispozici máte pro všechny záležitosti ohledně auta jedno telefonní číslo 24 hodin denně, 365 dní v roce, a tým pracovníků, kteří se o Vás postarají, ať už budete kdekoliv. V případě nepojízdnosti vozu dostanete náhradní auto do doby, než bude Váš vůz opraven.

Co v případě odcizení vozu?

Průběh je standardní, tedy hlášení na Policii ČR a kontaktování naší podpory. Do doby ukončení pátrání po vozidle máte k dispozici náhradní auto. Poté výpůjčka skončí a můžeme diskutovat o dalším pokračování smluvního vztahu.

Dotazy k vratné kauci

Mohu o kauci přijít?

Vše je nastaveno a zabezpečeno tak, aby se tato možnost vyloučila již od samého počátku. Jinak bychom tuto službu nemohli nabídnout. Za tímto projektem stojí společnosti Kaprona, první nadační a.s. a švýcarská společnost Kaprona Capital AG.

Kdo mi zaručí, že mi vrátíte kauci?

Náš obchodní vztah je založen na jasně definované obchodní smlouvě, která je v souladu se zákony o korporacích a ostatní platnou legislativou ČR.

Vrácení auta, vrácení kauce

Pokud byste po 3 letech nechtěli další vozidlo přes CarSimply, tak vrátíte vozidlo a my Vám vrátíme kauci v plné výši (logicky s výhradou zápočtu na případná poškození, která neodpovídají běžnému opotřebení – doporučujeme před předáním prohlídku v servisu – viz. předchozí odpověď). Pokud budete chtít s námi pokračovat, jednoduše si vyberete nové auto a složíte kauci novou.

Dotazy k daním

Jak je to s daněmi?

Plně za Vás hradíme náklady za vozidlo a servis. Je to součástí naší služby a pro Vás je to SIMPLY. Ale poskytujeme Vám tímto nepeněžní plnění, a to ze zákona máte povinnost zdanit jako svůj nepeněžní příjem. To platí ale pouze v případě, že nepodnikáte. V případě podnikatelů a firem je potřeba to konzultovat se svým účetním anebo daňovým poradcem. Začátkem každého kalendářního roku Vám zašleme informaci o výši poskytnutého nepeněžního plnění, které́ jsme ve Váš prospěch učinili.

Dotazy ke CarSimply s.r.o.

Je to skoro zadarmo, jak je to možné?

To je dobrá otázka. Služba se poskytuje výhradně jen klientům naší obchodní skupiny. Pokud ním nejste, můžete před výpůjčkou poskytnout dar Nadaci Kaprona v dobrovolné výši, nicméně minimální částka je 5.000,- Kč, platíte měsíční administrativní poplatek ve výši 484,- Kč, případně daň. Jde o daň z poskytnutého nepeněžního plnění a týká se pouze nepodnikajících fyzických osob. Dále Vás to stojí případné úroky ze složené kauce, které za toto období nedostanete (kdybyste si například tyto peníze uložili na termínovaný vklad nebo jinak investovali). Tato ztráta a platby administrativního poplatku ve výši 484 Kč měsíčně však nepřeváží velikost úspor, kterých dosáhnete využitím naší služby.

Jak to může fungovat?

Máme za sebou více než 28 let zkušeností s nadační, obchodní a finanční činností, řadu úspěšně realizovaných projektů a know-how.

©2022 CarSimply s. r. o.

Spolupracující partneři:

RT Torax