Často kladené otázky (FAQ)

Mohu o kauci přijít?


Vše je nastaveno a zabezpečeno tak, aby se tato možnost vyloučila od samého počátku. Jinak bychom tuto službu nemohli nabídnout a ani by s námi nemohla spolupracovat renomovaná společnost Lease Plan.




Jak to může fungovat?


Máme za sebou více než 25 let zkušeností s nadační, obchodní a finanční činností, řadu úspěšně realizovaných projektů a know-how.




Je to skoro zadarmo, jak je to možné?


To je dobrá otázka. Před výpůjčkou poskytnete dar Nadaci Kaprona (min 1.000 Kč jako soukromá nepodnikající osoba nebo min 5.000 Kč jako firma), platíte měsíční administrativní poplatek, případně daň. Jde o daň z poskytnutého nepeněžního plnění a týká se pouze nepodnikajících fyzických osob. Dále Vás to stojí případné úroky ze složené kauce, které za toto období nedostanete (kdybyste si například tyto peníze uložili na termínovaný vklad nebo jinak investovali). Tato ztráta a platby administrativního poplatku ve výši 484 Kč měsíčně však nepřeváží velikost úspor, kterých dosáhnete využitím naší služby.




Kdo mi zaručí, že mi vrátíte kauci?


Náš vztah je založen na jasné obchodní smlouvě a spolupracujeme se solidními a prověřenými partnery. Renomovaná společnost Lease Plan by nevstoupila do společného projektu s někým, kdo by nebyl schopen plnit své závazky. Prošli jsme důkladným prověřováním, celý projekt je spolehlivě zajištěn.




Co s kaucí děláte?


Náš smluvní vztah spočívá podle zákona ve výpůjčce movité věci (auta), kdy vypůjčitel skládá půjčiteli jistotu (kauci), se kterou je tento oprávněn po dobu výpůjčky nakládat, a po jejím ukončení je povinen tuto částku v plné výši vrátit (s výhradou zápočtu na poškození předmětu výpůjčky). S kaucí nakládáme tak, abychom mohli splnit všechny své smluvní závazky, a ještě pomoci rozvojovým projektům společnosti.




Proč si mám auto půjčit a ne koupit nebo vzít na splátky?


Odpovědí je vysoká úspora peněz, což lze jasně vidět na cenovém srovnání na této stránce..




Jak je to s daněmi?


Plně za Vás hradíme náklady za vozidlo a servis. Je to součástí naší služby a pro Vás je to SIMPLY. Ale poskytujeme Vám tímto nepeněžní plnění, a to byste měli zdanit jako svůj nepeněžní příjem. To platí ale pouze v případě, že nepodnikáte. Podnikatelé a firmy tento příjem nedaní. Začátkem každého kalendářního roku Vám zašleme informaci o výši poskytnutého nepeněžního plnění, které jsme ve Váš prospěch učinili.




Co když potřebuji ročně najet více než 30.000 km?


I na to jsme samozřejmě pamatovali, jen je potřeba vědět, kolik km najedete a my upravíme výši kauce, popřípadě délku pronájmu tak, aby to bylo akceptovatelné leasingovou společností.

Konkrétní nabídku můžeme vypracovat až po specifikaci Vašeho auta, protože se to u každé značky a typu liší.




Kdo může s autem jezdit?


Všichni rodinní příslušníci, a to blízcí. Pokud potřebujete, aby vůz mohl řídit někdo mimo tento okruh, jednoduše jej na začátku nebo kdykoliv poté uvedete do seznamu řidičů. Ale je třeba, abychom to věděli opravdu předem. U firemních aut smí vůz řídit zaměstnanec a spolupracovník firmy. Samozřejmě i její vlastníci.




Je možné auto podnajmout do vlastní firmy?


Pokud jste OSVČ, tak ano. Pokud jste firma, můžete jen účtovat náklady na amortizaci a spotřebu paliva podle vyhlášky o cestovních náhradách.




Co když pojedu do zahraničí?


Budete vybaveni všemi potřebnými doklady včetně mezinárodní pojišťovací karty. Pro řidiče uvedeného v objednávce bude vystavena příslušná plná moc vlastníka vozidla pro Evropu. V případě požadavku na jiného řidiče nebo území mimo Evropu jednoduše zavolejte a my Vám po dohodě zajistíme potřebné dokumenty.




Co v případě poškození auta, nehody, nepojízdnosti?


Ve Smlouvě o výpůjčce movité věci a palubní literatuře od nás máte podrobný návod komu volat a co dělat. Nebojte se, máte špičkovou asistenční službu v ceně a postaráme se o Vás. K dispozici máte pro všechny záležitosti ohledně auta jedno telefonní číslo 24 hodin denně, 365 dní v roce, a tým pracovníků, kteří se o Vás postarají, ať už budete kdekoliv. V případě nepojízdnosti vozu dostanete náhradní auto do doby, než bude Váš vůz opraven.




Co v případě odcizení vozu?


Průběh je standardní, tedy hlášení na Policii ČR a kontaktování naší podpory. Do doby ukončení pátrání po vozidle máte k dispozici náhradní auto. Poté výpůjčka skončí a můžeme diskutovat o dalším pokračování smluvního vztahu.




Kdo je zapsaný v technickém průkazu?


Auto máte vypůjčené a ve velkém technickém průkazu je zapsán poskytovatel vozu..




Píšete o daních. Jakých a proč?


O úhradu nákladů, spojených s pořízením vozidla, se servisem, s pneumatikami, pojištěním a podobně, o toto všechno se stará CarSimply. Vy platíte jen měsíční paušál 484,-Kč, bez ohledu na druh vozidla. Ten pokrývá naše administrativní náklady. My vám naproti tomu poskytujeme každý měsíc plnění ve výši hodnoty splátky vozidla a služeb s tím spojených (typicky jako třeba leasingovou splátku). Pokud jste nepodnikající fyzická osoba, musíte poskytnuté nepeněžní plnění od nás zdanit. Nebojte se, pomůžeme Vám, jak na to. Pokud jste podnikající fyzická osoba nebo právnická osoba, pak nedaníte nic.

Klikněte na tento text pro podrobné vysvětlení na portálu účetních.




Jaké auto si mohu pořídit?


Téměř jakékoliv nové osobní nebo užitkové a dodávkové auto (do 3,5 tuny), které je oficiálně dováženo do České republiky. V případě speciálních vozů (např. obytné automobily) je možné se dohodnout individuálně. Lze takto řešit i elektromobily nebo hybridní vozy. Pošlete nám přesnou specifikaci vozu (ideálně použijte oficiální konfigurátor výrobce vozidla) nebo si vyberte auto u svého dealera a pošlete nám obchodní nabídku. My Vám potom auto za jasných smluvních podmínek zajistíme. Výběr dodavatele je primárně na leasingové společnosti, která spolupracuje se všemi velkými dealery. Do budoucna připravujeme i další segmenty jako nákladní vozidla, motocykly apod.




Jak je to s pokutami, kdo je platí?


Pokuty za Vás platit neumíme a ani nechceme. Blokovou pokutu a body na místě vyřešíte s policií sami. My o tom ani nebudeme vědět. Pokud však dostaneme prostřednictvím leasingové společnosti informaci o Vašem dopravním přestupku, pokuta je uhrazena a my Vám ji přeúčtujeme. Bodově se Vás takový přestupek netýká.




Co když budu chtít skončit dříve než za 3 roky?


V tom případě nám uhradíte kompenzační poplatek 15.000 Kč, vrátíte vozidlo a my Vám vrátíme kauci. Pokud nám ale leasingová společnost naúčtuje poplatek za nedodržení doby pronájmu, budeme jej muset přenést na Vás. To bude záležet na konkrétním voze a době, kdy budete chtít naši spolupráci předčasně ukončit. Vždy máte možnost žádost o předčasné ukončení smlouvy stornovat, pokud by podmínky pro Vás nebyly vyhovující.




Mohu si auto po 3 letech odkoupit?


Ano, můžete, ačkoliv budete opět utrácet peníze zbytečně. Máte přednostní právo na odkup, a to za zůstatkovou cenu - tzv. "velkoobchodní", tedy bez jakékoliv přirážky, kterou by Vám naúčtoval autobazar nebo prodejce.




Jak to bude při vrácení auta a jeho opotřebení, budu něco doplácet?


Pokud jde o běžné opotřebení, je všechno v pořádku. Minimálně jeden měsíc před uplynutím doby výpůjčky Vás upozorníme, abyste si nechali auto předběžně prohlédnout v servisu. Tam Vám posoudí běžné opotřebení a případně doporučí řešení. V případě sporných otázek případ posoudí nezávislý auditor DEKRA.




Co se stane, když překročím povolený nájezd kilometrů?


Pokud víte již nyní, že najedete více než 30.000 kilometrů ročně, sdělte nám to a podle konkrétní značky a typu auta se dohodneme na výši kauce individuálně. Nájezd se počítá celkově za tříleté období. Navíc máte povolenou toleranci 10 000 km. Pokud ji překročíte, zaplatíte částku za každý km ujetý navíc. Toto ujednání bude uvedeno ve smlouvě s námi. Sazba za nadlimitní km se liší podle typu vozu. Pokud v průběhu výpůjčky zjistíte, že najedete více km, než jste původně počítali, dá se kauce přepočítat na novou výši nájezdu km a navýšit.




Vrácení auta, vrácení kauce


Po 3 letech nám vrátíte auto a my Vám vrátíme kauci v plné výši (logicky s výhradou zápočtu na případná poškození, která neodpovídají běžnému opotřebení - doporučujeme před předáním prohlídku v servisu). Pokud budete chtít s námi pokračovat, jednoduše si vyberete nové auto a složíte kauci novou.





© Kaprona, první nadační a.s., 2018
Společnost je provozovatelem tohoto webu.
IČ 03720101